Повышенное потребление кофе значительно снижает риск развития подагры, полагают канадские и американские исследователи. По их данным, люди, употребляющие более (more…)
Воздействие магнитных полей стимулирует активность и рост нервных клеток в отделах мозга, отвечающих за память и обучение, полагают американские ученые. (more…)
В течение двух недель будет возбуждено уголовное дело по факту порчи в Похвистневском районе Самарской области земель сельскохозяйственного назначения и подан (more…)
Uganda’s government has scrapped plans to convert thousands of hectares of rainforest into a palm oil plantation. The government said it could not license Kenyan company Bidco to plant palm for biofuels in what is now a protected forest on Bugala island in Lake Victoria. Days earlier, the Ugandan go (more…)
A user pointed out this popular media account of a recent Science journal article that finds “the world is now on track to experience more catastrophic damages from climate change than in the worst-case scenario forecast by international experts”. The research found that between 2000 and 2004 global (more…)